Главная » Публикации »
Сегодня 28 июня 2017 года
  Новости
  Пресс-релизы
  MBA программы
  Бизнес-школы
  Профессиональные программы и сертификации
  Публикации
  Книги
  О проекте
  Фотоальбом

На сайте
 

Подписка
Поиск
 

Мы читаем
Как влюбить в себя любого - 2
272 стр. Когда появилась книга "Как влюбить в себя любого", многие из нас находились "в поиске", постоя...

Информационные технологии управления / Учеб. пособие /
439 стр. Цель пособия - дать будущим специалистам-менеджмерам теоретические знания и сформировать у них...

 

 
Публикации

Від локальної компанії до мультинаціональної корпорації

Подписка на новости
21 октября 2005 
Публикация компании:  Києво-Могилянська Бізнес Школа [kmbs]
Авторы: kmbs (Журнал "Києво-Могилянська Бізнес Студія" №12’ 2005)

Професор Юсаф Акбар викладає курс "міжнародного бізнесу " у Школі бізнесу університету Southern New Hampshire (США ), є головним редактором журналу "International Journal of Emerging Markets ". Юсаф здобув ступінь доктора в University of Sussex (Великобританія );викладав в університетах та бізнес школах по всьому світу:Thunderbird Garvin Graduate School of International Management, Vilnius Management Аcad emy (Литва ), Queen’s University (Канада ), Central European University (Будапешт ), American University (Болгарія ), MIB School of Management (Італія ), ESSCA (Будапешт ), European Business School London та University of Montenegro; є членом NESsT (Non Profit Enterprise and Self Sustainability Team ), організації, що надає допомогу новоствореним компаніям в Центральній та Східній Європі та Південній Америці.

В kmbs викладає повний курс "Міжнародний бізнес " на програмі Executive MBA.

y.akbar@snhu.edu

Як не прагнула б компанія спокійно існувати на національному ринку,

на певному етапі глобалізація постукає до неї в двері.

Зростаюча конкуренція з боку гігантів світового бізнесу не дозволяє реалізовувати концепцію "моя хата з краю" і змушує компанії замислюватись над створенням власної стратегії інтернаціоналізації. Міжнародна діяльність це не лише жорстка необхідність, вона надає компанії переваги, яких позбавлені локальні фірми, та відкриває раніше невідомі шляхи досягнення стратегічних цілей. "Як компанії стають міжнародними корпораціями?" та "Які умови гри на арені світового бізнесу?" питання, відповіді на які має знати будь яка компанія, що бажає досягти успіху у своїй діяльності.

Гравці на арені світового бізнесу

Учасниками світового бізнесу є велика кількість компаній. Ті з них, які мають прямі іноземні інвестиції (ПІІ ), називаються мультинаціональними корпораціями (МНК ). В 1998 році 100 найбільших нефінансових МНК світу охоплювали 13%усіх світових активів, 19% світового продажу, та 18%робочих місць у світовому масштабі. В Таблиці 1 показано рейтинг МНК світу у 2002 році. Згідно таблиці, за кількома винятками, найбільші МНК розташовані в країнах Євросоюзу, США та Японії та представляють обмежену кількість галузей. Найчастіше це електроніка, автомобілебудування та паливна промисловість.

Від народження до смерті

Існує декілька теорій виникнення міжнародних корпорацій. Одна з них Теорія Життєвого Циклу Продукту найбільш адекватно пояснює процес, коли компанія, що вводить новий продукт, перетворюється на МНК та починає займатись ПІІ.

Автор теорії Рей Верном стверджує, що продукт потрапляє до країн з меншим прибутком по мірі того, як він прямує по своєму життєвому циклу, що складається з 4 х етапів: етап запуску, росту, зрілості та занепаду (Рис. 1 ).

1. На етапі запуску, коли компанія вводить новий продукт, спостерігаємо низькі його продажі. Висока вартість технології виробництва товару робить його більш витратним. З цієї причини ціна на товар залишається високою, що зумовлює низькі його продажі. Продукт виробляється в тій країні, де він був винайдений, незважаючи на те, що в деяких країнах витрати на його виробництво є нижчими.

2. На етапі росту технологія, за якою виробляється товар, стандартизується, що дозволяє зменшити витрати. Це спричиняє надзвичайний підйом продажів одночасно зі зменшенням ціни. На ринку з’являються компанії, що пропонують схожі товари. Конкуренція змушує виробника інвестувати в країни, де виробництво цього товару виявиться дешевшим, ніж вдома (через дешеву робочу силу тощо), і це дасть змогу знизити ціни й підняти продажі.

3. На етапі зрілості конкуренція між всіма виробниками, разом із іноземними інвесторами, посилюється. Технологія ще більше стандартизується, і ціна на товар стає надзвичайно низькою. На цьому етапі продукт виробляється, як правило, в місцях, де витрати на його виробництво є найнижчими.

4. На останньому етапі, етапі занепаду, компанія вже не має змоги виробляти товар за звичною технологією через надзвичайно високу конкуренцію на ринку. Для продовження свого існування, вона має винайти абсолютно нову

технологію виробництва.

Отже, причиною створення МНК є необхідність постійного розвитку компанії, що неминуче призводить необхідності інвестувати в інші країни.

Механізм роботи МНК

Основна мета кожної компанії отримати прибуток, який виникає, якщо вартість випущеної продукції є вищою за вартість її виробництва. Щоб досягти цього, компанія має створити цінний для споживачів товар чи послугу. Таким чином,

можна сказати, що бізнес займається створенням цінності товару на всіх етапах його виробництва.

Ланцюг створення цінності це послідовна комбінація етапів діяльності, спрямованих на створення цінності продукту (Рис. 2).

В процесі основних етапів діяльності відбувається фізичне створення продукту з сировини (імпортна логістика, виробництво, експортна логістика ), його маркетинг, збут та післяпродажний сервіс для кінцевого споживача. У підтримку основних етапів існують допоміжні, такі як створення ефективної інфраструктури, управління людськими ресурсами, розвиток технології та постачання.

Глобалізація етапів ланцюга створення цінності, їх зосередження у найзручніших місцях світу, є центральним аспектом міжнародної діяльності фірми, адже дозволяє суттєво знизити витрати на виробництво товару. Наприклад, комп’ютер може бути розроблений в Тайвані, зібраний в Мексиці (із використанням компонентів з Південної Кореї, Китаю та Таїланду) та розрекламований і проданий в США фірмою, що спеціалізується на маркетингу та продажі комп’ютерів під своїм брендом (а не на розробці або виробництві комп’ютерів).

На роздоріжжі чотирьох шляхів

Компанія інвестує за кордон насамперед через необхідність зниження виробничих витрат. Вона може досягти цього, по перше, шляхом розміщення в найзручніших та найдешевших місцях свого ланцюга створення цінності, по друге, через масове виробництво однакових товарів (стандартизацію) по всьому світу, , що дає змогу економити на виробництві кожної одиниці продукції та досягти економії за рахунок масштабу. З іншого боку, задля забезпечення збуту свого продукту, виробник має реагувати на особливості попиту на кожному з ринків, зумовлені різними смаками споживачів та державною політикою кожної країни, а адаптація продукту до потреб різних ринків значно підвищує загальні витрати фірми. Отже, інвестуючи за кордон, МНК стикається з двома суперечливими


Другие публикации по тематике: Маркетинг
2014-01-21 Перший виїзний модуль kmbs до Латинської Америки
2005-10-21 Особливості української рекламної індустрії
2005-10-21 Як торувалися стежки інноваторів
2005-10-21 Ювілейна Літня Школа Тотального М@ркетингу. Мозаїка вражень

Все публикации по этой тематике:


Другие публикации по тематике: Менеджмент
2014-01-21 Перший виїзний модуль kmbs до Латинської Америки
2013-08-12 МВА образования много не бывает
2013-07-11 Диплом по менеджменту с международной бизнес перспективой
2009-01-22 Сертифіковано наймолодшу бізнес-школу України
2007-03-23 Жизнь после проекта

Все публикации по этой тематике:



Комментарии читателей:

К материалу комментариев нет

* Обязательные поля

Имя *:
 
Електронная почта :
 
Новый комментарий *:




 
Репортаж
Подведены итоги летнего цикла HR-конференций

Предлагаем Вашему вниманию репортаж о прошедшей II Международной практической конференции "Оценка персонала", которая состоялась 10-11 июля в столичном Кукольном театре.

Подробнее 
Гость сайта
Лучшие бизнес-школы мира встретятся с украинскими MBA-кандидатами в Киеве

Кристоф Кута, основатель и директор компании Advent Group – организатора выставки Access MBA Tour

19 апреля в Киеве состоится выставка Access MBA Tour, во время которой представители международных бизнес-школ встретятся с квалифицированными украинскими MBA-кандидатами. Выставка позволит кандидатам оценить сегодняшнюю актуальность степени MBA, сравнить предложения разных бизнес-школ и получить ответы на все интересующие вопросы. Все подробности – в интервью с гостем нашего сайта Кристофом Кута (Advent Group).

Подробнее 
Партнеры
Контакты
Copyright © 2004-2008, Центр Развития Карьеры "Формула Успеха"
тел. (044) 501-28-69(68) (многоканальный), e-mail: editor@educate.com.ua
Условия использования информации, размещённой на educate.COM.UA
Выставка по кадровому менеджменту "Персонал EXPO" г. Киев

Публикации »