Главная » Публикации »
Сегодня 23 января 2018 года
  Новости
  Пресс-релизы
  MBA программы
  Бизнес-школы
  Профессиональные программы и сертификации
  Публикации
  Книги
  О проекте
  Фотоальбом

На сайте
 

Подписка
Поиск
 

Мы читаем
Шотландский виски
336 стр. В книге рассказывается легендарная история «воды жизни», представлена технология производства,...

Библия торговли / The Sales Bible
368 стр. «Библия торговли» Джеффри Гитомера, обучающая исскуству продавать, помогла сотням тысяч людей ...

 

 
Публикации

Помаранчева революція: управлінські висновки

Подписка на новости
15 августа 2005 
Публикация компании:  Києво-Могилянська Бізнес Школа [kmbs]
Авторы: Павло Шеремета (Києво-Могилянська Бізнес Студія #10, 2005)

Це не агітація. Це навіть не стаття, сповнена позитивних емоцій з приводу того, яка "у нас прекрасна країна" і як в останній декаді листопада "народилася нація". Я намагаюсь зробити достатньо безпристрасний, логічний і об’єктивний аналіз того, які висновки будь-який керівник міг би зробити з помаранчевої революції для себе і своєї компанії. Незалежно від своїх політичних симпатій.

Отже, базуючись на теорії, що будь-яка корпоративна культура складається з [1] ідеї, [2] цінностей, [3] ритуалів, [4] героїв, [5] символів, пропоную Вашій увазі п’ять уроків помаранчевої революції.

1. Будь-яка організація повинна мати потужну ідею

Потужна ідея має потужний магнетичний потенціал. Вона приваблює велику кількість людей, готових працювати з ідейних міркувань, а не за гроші.

Ідея помаранчевої революції мала декілька рис. По-перше, вона була історичною. "Ви - творці історії". "Такого в історії України не було і більше не буде". Ті організації, які ставлять за мету змінити світ [Microsoft, Sony], перемагають тих, як існують [саме існують] задля того, щоб "заробити копієчку", як сказав мій один знайомий. [В результаті, вони і заробляють - копієчку].

По-друге, помаранчева революція мала одного і конкретного конкурента - владу. Перемагають саме ті організації, які параноїдально, може, навіть шизофренічно зосереджені на тому, щоб перемогти одного, чітко визначеного конкурента [Coke проти Pepsi, Арріе проти IBM]. Я з великим скепсисом ставлюся до організацій, які вважають, що у них або немає конкурентів або їхній головний конкурент - не конкурент, а партнер і т.д.

Нарешті, по-третє, ідея помаранчевої революції була виражена надзвичайно просто. "Ми - проти фальсифікації". Така ідея зрозуміла всім. Вона задовольняє два тести, прийнятні для всіх стратегій:

  • [1] "SМS-тест": бізнес-ідею потрібно вміти викласти в межах одного

SМS-повідомлення, а це -160 знаків.

  • [2] Ліфтовий тест: бізнес-ідею потрібно вміти викласти в межах 30 секунд, поки ліфт піднімається з першого на шістнадцятий поверх. Чи Ваша стратегія пройде ці два тести?

2. Будь-яка організація повинна мати диференційовані цінності

Зараз всі говорять про високу якість, увагу до співпрацівників і любов до клієнтів як корпоративні цінності. Організації можуть спокійно копіювати цінності свого конкурента і вивішувати собі на стінку та друкувати у своїх брошурах, оскільки цінності є універсальними. Для пологового будинку і крематорію. Це неправильно. "У нас відбувається боротьба не між двома Вікторами, а між двома моралями". "Ми хочемо жити за законами, а не "по понятіях" і т.д. Що на ціннісному рівні відрізняє Вашу організацію від головного конкурента? За яку поведінку, яка заохочується у Вашій організації, в організації-конкуренті звільнили б? Без диференційованих цінностей дуже складно створити справді диференційований продукт - основу тривалої конкурентної переваги.

Єдині корпоративні цінності чудово замінюють посадові інструкції та правила поведінки. Адже ніхто на Майдані не мав написаних інструкцій. У той же час усі прийшли самі і знали, що робити щохвилини. При цьому всі знали обмеження: "Це - мирний протест!" У будь-якої організації в найкоротший проміжок часу приймається сотня рішень. Розподіляються обмежені ресурси: гроші, площі, потужності, люди та їх увага. Чим чіткіше окреслені цінності організації, тим "правильніші" й ефективніші рішення приймаються, оскільки їхнім підґрунтям є ті самі цінності. Йдемо до того клієнта, а не до цього. Несемо цю пропозицію, а не ту. Фінансуємо цей проект, а не той. Запускаємо у виробництво цей продукт, а не той. Чому? Тому, що це клієнт, ця пропозиція, цей проект, цей продукт для нас є ЦІННІШИМ.

Слід також зауважити, що будь-яка організація - це шлейф особистих цінностей керівника. Помаранчева революція набрала рис мирності [не войовничості], певної компромісності, дружності [постійне звертання "Друзі!", "Донбас, ми любимо Вас"], і у той же час деякої дезорганізованості [жодна акція не починалася вчасно] і повільності, які притаманні її лідеру.

3. Будь-яка організація повинна мати нові ініціативи і постійне спілкування

Корпоративну культуру насичують ритуали : будь-що, що організація робить регулярно. Регулярні мітинги на Майдані, які починалися з молитви, а закінчувались гімном України. Я не говорю, що організації повинні починати день з молитви, а закінчувати корпоративним чи національним гімном, але я кажу, що керівники повинні подбати про певні корпоративні ритуали, які б відбувалися регулярно і стверджували корпоративний дух [стратегічні сесії, креативні сесії, зустрічі з ключовими клієнтами, наради тощо].

Крім цього, варто зауважити, що на Майдані регулярно відбувалися два інші важливі процеси. Лідери виступали на Майдані декілька разів на день. [Був лише один день, коли Ющенко не прийшов на Майдан і варто зауважити, що це мало певний депресивний ефект]. Лідери помаранчевої революції переважно говорили одне й те саме. Нічого страшного. Важливо, що постійно, під різними кутами зору, з наголосом на різні аспекти проговорювалась одна-єдина ідея революції: "Ми - проти фальсифікації". У багатьох інших організаціях ситуація протилежна - у час змін керівники просто зникають з поля зору. Їм страшно виходити до людей, оскільки їм нічого сказати. Відсутність лідерів має вже не просто "певний", а сильний депресивний ефект. Отже, щодо ідеї: не бійтеся говорити забагато про неї. Бійтесь "недопояснити" ідею.

І ще одне. Настрій на Майдані відразу підіймався, коли лідери закликали щось робити. Пікетувати. Протестувати. Блокувати. Захищати. Робити що-небудь, але робити. Настрій падав, коли просто транслювали на екранах "5-й канал" чи передавали музичні записи. Не давайте своїм співпрацівникам в організації нудитися. Відсутність ініціатив теж має дуже потужний депресивний ефект. Постійно вигадуйте щось нове, займайте людей, піднімайте їх зі своїх насиджених тепленьких крісел і ведіть уперед. Нові ідеї. Нові ініціативи. Нові проекти.

4. Будь-яка організація повинна визнавати свої героїв

Хто є героєм революції? Зі сцени постійно звучало "Ви - герої! Замість того, щоб дивитись спортивні передачі чи КВН, Ви піднялися з ліжка і приїхали до Києва захищати своє право на чесні виб

Ключевые слова: Управление проектами

Другие публикации по тематике: Управление персоналом
2006-10-16 Задача №1 - переподготовка менеджеров
2006-02-28 Аттракт-функция компании
2005-08-15 Лідери та їх команди

Все публикации по этой тематике:


Другие публикации по тематике: Управление проектами
2005-09-19 "Как я стал PMP…"



Комментарии читателей:

К материалу комментариев нет

* Обязательные поля

Имя *:
 
Електронная почта :
 
Новый комментарий *:




 
Репортаж
Подведены итоги летнего цикла HR-конференций

Предлагаем Вашему вниманию репортаж о прошедшей II Международной практической конференции "Оценка персонала", которая состоялась 10-11 июля в столичном Кукольном театре.

Подробнее 
Гость сайта
Лучшие бизнес-школы мира встретятся с украинскими MBA-кандидатами в Киеве

Кристоф Кута, основатель и директор компании Advent Group – организатора выставки Access MBA Tour

19 апреля в Киеве состоится выставка Access MBA Tour, во время которой представители международных бизнес-школ встретятся с квалифицированными украинскими MBA-кандидатами. Выставка позволит кандидатам оценить сегодняшнюю актуальность степени MBA, сравнить предложения разных бизнес-школ и получить ответы на все интересующие вопросы. Все подробности – в интервью с гостем нашего сайта Кристофом Кута (Advent Group).

Подробнее 
Партнеры
Контакты
Copyright © 2004-2008, Центр Развития Карьеры "Формула Успеха"
тел. (044) 501-28-69(68) (многоканальный), e-mail: editor@educate.com.ua
Условия использования информации, размещённой на educate.COM.UA
Выставка по кадровому менеджменту "Персонал EXPO" г. Киев

Публикации » Публикации »